Просування сайту є цілий комплекс процедур, який націлений на те, щоб підняти відвідуваність сайту цільовою аудиторією. Перш за все, під просуванням мається на увазі СЕО-оптимізацію сайту. Сюди входять такі заходи, які спрямовані на підвищення позиції веб-ресурсу серед результатів пошукової системи. Але це насправді, є лише одним із способів в загальній роботі з просування.
Кінцевою метою просування є поліпшення конверсії сайту. Конверсія — це процентне число відвідувачів, які здійснюють очікувану дію по відношенню до решти аудиторії. Наприклад: 20 відсотків відвідувачів з усіх на сайті здійснили покупку товару. Для сайтів різного напрямку очікувані дії аудиторії можуть бути різні (кількість телефонних дзвінків, закачувань музики або кіно, реєстрація).
Щоб аналізувати дії своєї аудиторії на веб-ресурсі, потрібно звернутися до спеціалізованого програмного забезпечення. Для пошукової системи Яндекс — це Яндекс.Метрика, а для Google — GoogleAnalytics.
На даний момент існує кілька методів, щоб просунути веб-ресурс і цей список продовжує поступово розширюватися. Для того, щоб досягти мети і залучити аудиторію, слід користуватися всіма методами, під час імпровізуючи з їх поєднанням.
SEO просування
Цей вид є основним інструментом в роботі з просування.
Кожна фраза, яка водиться в рядок пошуку це запит. Цей запит може отримувати тисячі різних посилань на ресурси, де він згадується. За підсумком дослідження, велика частина користувачів вибирають перші позиції, менше 85 відсотків звертаються до другої сторінки, а менше 10 відсотків — до решти сторінок. Природно, що будь-яка організація або власник сайту бажає опинитися на першій сторінці пошукової видачі, що забезпечує збільшення відвідування ресурсу, а значить і потенційних клієнтів, і прибутку. Ще краще — якщо сайт займає позицію в ТОПі пошукової видачі. Саме до цього результату і прагне сео-просування.
Пошукове просування — це також комплекс робіт, які забезпечують максимально довгий за часом присутність сайту на досягнутої позиції. Зараз одною з найкращих компаній в цій галузі є Top Net SEO Україна.
Під пошуковим просуванням зазвичай розуміється кілька основних заходів:
Аудит веб-ресурсу.
Проводиться дослідження сайту, яке дозволить виробити індивідуальну стратегію щодо подальших дій для оптимізації. Це перший і дуже важливий етап.
Оптимізація сайту.
Безпосередньо робота над сайтом. Всі дії проводяться згідно з раніше відпрацьованої стратегії, з дотриманням термінів, заходів, які відповідають основним вимогам просування.
Просування сайту в результатах видачі
Як працює видача? За допомогою систем, які зайняті складанням результату. Вони використовують пошукові алгоритми і здійснюють ранжування всіх ресурсів за встановленими умовами.
Щоб опинитися в базі ПС, ресурс піддається індексації (як цілком, так і частково). Система бачить сайт і описує його характеристики, за допомогою яких буде відбуватися визначення його положення в результатах пошуку. Після, він сканується роботом з орієнтуванням на введений запит і деякими параметрами. Так складається список в результатах пошуку з тих сайтів, які мають найбільш релевантний зробленому запиту контент.
Ранжування веб-ресурсу
Тут відіграє важливе значення для Яндекса ТІЦ, що розшифровується як тематичний індекс цитування, а у Google — PageRank (PR сайту). Ці показники є числовим відображенням авторитету ресурсу. Вони грунтуються на загальній кількості посилань, розташованих на інших сайтах, а ведуть до того, що просувається. Тут має значення як кількість, так і якість посилань. Також йде облік того, звідки вони виходять.
Тому, для просування дуже важливо напрацювання «посилальної маси». Ці посилання також зобов’язані бути проіндексованими пошуковою системою, де і проводиться робота.
Щоб збільшити цю масу, слід застосовувати різні методи, в числі яких такі, що вже довели ефективність використання, варіанти:
- Придбання посилань на спеціалізованих біржах;
- Реєстрація в тематичних каталогах;
- Опрацювання наповнення сайту (статті) з посиланнями.
Це ще не все. Також є такі варіанти, які не приймаються системами і загрожують покаранням — це застосування спаму.
Під час ранжування ресурсу ПС орієнтуються на такі показники:
- Вік ресурсу.
- Наявність контенту, його унікальність, величина.
- Зручне використання (юзабіліті).
- Швидкість завантаження в браузері.
- Перелінковка всередині сайту.
- Наявність метатегов.
- Релевантність ключів напрямку веб-ресурса.
- Відсутність (наявність) забороненої оптимізації.
Є деякі фактори, які мають вплив на вибір пошукових систем ресурсів. Алгоритми пошукової видачі постійно змінюються і удосконалюються, з’являються нові вимоги, які спрямовані на те, щоб відстояти права користувачів на якісний контент. Наприклад, пошукова система може встановити навіть спеціальні рекомендації до вартості товарів в інтернет-магазинах (встановити рамки).
ПЗ просування
Найважливішим, що впливають на стан веб-ресурсу в результатах запиту, є наявність зовнішньої посилальної маси. Основні дії, призначені для аналізу і розрахунку посилань — це головний інструмент для просування. Є спеціальний софт, який дозволяє розрахувати не тільки свої зовнішні посилання, але і конкурентів. Наприклад, CS Yazzle — дасть інформацію про аналізованим посиланням, а також дані про сайт, де воно розташовується.
Зараз налічується досить багато різних систем, які працюють безкоштовно або вимагають оплати, але всі вони діють за принципом CS Yazzle.
Для оптимізації сайту обов’язково використовувати такі сервіси, як Яндекс.Вебмайстер і Панель Вебмастера Google. Вони використовуються для підтримки зв’язку між власниками ресурсів і пошуковими системами, для прискорення індексації. Крім цього, ці сервіси дозволяють своєчасно дізнатися про зміни, які були внесені власниками, а значить забезпечують ще більш швидку індексацію.
SMO (SMM)
Що таке SMO (Social Media Optimization) і SMM (Social Media Marketing)? Це метод просування, які використовують для реклами платформи соціальних мереж. На даний момент — це дуже популярний варіант, який поширено розвивається.
Призначення SMO (SMM)
Завданнями цього виду виступає: підвищення трафіку, популярності фірми, напрацювання зовнішньої посилальної маси.
Ідея просування по засобам соціальних систем грунтується на тому, що передача інформації серед аудиторії проводиться добровільно.
Методи SMO (SMM):
- Використання форуму для просування.
- Створення спеціальних тем в мережах і їх підтримка, розкрутка.
- Написання статей певної тематики.
- Складання новин і їх просування.
- Підключення аудиторії до розташування посилань на сайт за кошти написання контенту.
- Проведення різних громадських заходів (опитування, конкурс) із заохоченням.
- Різні методи збільшення аудиторії (тут немає спеціальних умов).
SMO і SMM зараховують до просування загального спрямування бо обидва методи доповнюють своїми можливостями. Але при цьому, між ними є істотна різниця: SMM орієнтується на зовнішнє опрацювання з оптимізацією ресурсу, а SMO — на внутрішню.
Social Media Optimization
SMO відповідає за підвищення сайту в посилальному рейтингу, а також залучення відвідувачів через соціальні мережі. Тут важлива робота над цікавим і корисним контентом.
Ще одною необхідною дією є поліпшення функціональності ресурсу (наприклад, швидке розміщення інформації з сайту, зручність коментування під аккаунтом).
SMO — це також ще і ретельна переробка наповнення сайту, його облаштування так, щоб підвищилася популярність серед аудиторії.
Social Media Marketing
SMM — це робота з просування веб-ресурсу на різних зовнішніх майданчиках. Це може бути блоги, форуми, ресурси, де передбачено інтернет-спілкування. Головним в роботі по оптимізації виступає написання тем, спеціалізованих груп, повідомлень з прихованою рекламою, а також створення привабливих статей для цільової аудиторії.
SMM — це вид просування, по суті є рекламою ресурсу в соціальних мережах і медіа із застосуванням якісного контенту для аудиторії.
Вірусний маркетинг — що це таке?
Ще один з методів для просування сайту — це вірусний маркетинг, який грунтується на рекламі продукту. При цьому, головними поширювачами інформації є самі користувачі. Такий метод славиться своє швидкістю, від чого і отримав назву «вірусний».
Головний принцип такого маркетингу, це «сарафанне радіо». Хтось із аудиторії починає поширювати інформацію разом з посиланням на ресурс своїм знайомим, а ті — своїм. Такий метод здатний принести тисячі нових відвідувачів.
Але найважливіше у вірусному маркетингу — це опрацювання цікавого і корисного контенту, який спрямований на залучення широкого загалу користувачів. Тут важлива креативність, привабливість даних, здатних спонукати бажання розповісти про це іншим.
Для прикладу маркетингу можна привести спосіб розміщення відео на знаменитому ресурсі YouTube, де прописане джерело із зазначенням ресурсу, що просувається.
Цей вид просування використовує все, що є в його арсеналі: яскраві картинки, унікальні фотографії, ігри, унікальний і інтригуючий текст.
Вірусний маркетинг в основному для передачі інформації користується соціальною мережею.
Контекстна реклама
Це ще один спосіб просування. Він передбачає розміщення оголошень веб-ресурсу на спеціально виділених полях, яким відводиться окреме місце в результаті пошуку. Також, оголошення можна розташовувати на ресурсах рекламної мережі. Використовуються як текстові, так і графічні оголошення з посиланням на сайт.
Просування контекстною рекламою сайту відбувається через спеціалізований сервіс пошукової системи. Для Яндекса це система Яндекс.Директ, а Google — GoogleAdwords і рекламний майданчик Бігун.
Суть цього способу в тому, що власник ресурсу оплачує встановлену вартість, після чого проводиться показ оголошення з вмістом посилання, яке веде на його сайт. Оголошення показується в спеціальному місці пошукової видачі. Сума за дану послугу складається з певних чинників. Наприклад, це кількість кліків по посиланню реклами.
Контекстна реклама буде особливо ефективна, якщо її текст спрямований на цільову аудиторію. Також, вона показується тільки при запиті користувача (користувач побачить рекламу конкретно за своїм запитом). Різниця такого просування з SEO полягає в тому, що реклама показується при оплаті, а не в силу позитивних результатів оптимізації.
Крім цього, користувач бачить рекламу ще деякий час: одного разу зробивши запит, вона з’являються і на інших ресурсах пошукової системи, а також — тематичних сайтах.
Важливо відзначити, що ще одна відмінність між просуванням за допомогою контексту і оптимізацією є термін дії результатів. Реклама приносить миттєвий результат, але вона не буде тривати досить довго (тільки на період відображення оголошення). А оптимізація проявляє свої перші результати тільки через пару тижнів, зате результати мають довгострокову дію, а це — стабільність позицій.
Просування картинками
Інший метод, це просування за допомогою картинок — став розвиватися відносно недавно. Він полягає в тому, що на спеціальних ресурсах із зображеннями розміщується картинка, яка має прописані метатеги.
Принцип той же: за запитом роботи пошукача розміщують зображення на першій сторінці видачі. Це дозволяє отримати більше відвідувачів на сайт.
Просування офлайн
Просування ресурсу може здійснюватися не тільки в інтернеті. Можна використовувати рекламні листівки, оголошення на радіо, по телебаченню, в газеті. Навіть такі, здавалося б, застарілі методи часто приносять свої плоди. Як додатковий спосіб залучення відвідувачів — це відмінний варіант.
Комплексне просування
Це поняття має на увазі цілий ряд заходів щодо просування. Воно поєднує в собі різні види, спрямовані на оптимізацію і просування ресурсу в мережі (дієво для молодих сайтів). Експерименти з різними заходами можуть призвести до швидкого результату.